Alimentele si energia de zi cu zi

Alimentele si energia

Cu totii stim ca energia de zi cu zi provine din alimentele si lichidele consumate. Cei trei nutrienti principali pentru energie sunt: carbohidratii, proteinele si grasimile, sursa noastra cea mai importanta. Organismul poate utiliza proteine si grasimi atunci cand carbohidratii au fost epuizati.

Cand mancam, organismul descompune nutrientii – ii putem lua si din produse precum Fito Spray – in componente mai mici si le absoarbe pentru a le converti in combustibil. Acest proces este cunoscut sub numele de metabolism. Glucidele sunt de doua tipuri, simple si complexe si ambele sunt transformate in zahar (glucoza). Organismul descompune zaharul in sange, iar celulele sangvine utilizeaza glucoza pentru a furniza energie.

Carbohidratii complecsi cum ar fi fibra din cereale, paste, fasolea uscata, sunt cele mai bune tipuri de alimente pentru furnizarea de energie, deoarece acestea sunt digerate in ritm lent, coerent. De asemenea, intr-o dieta sanatoasa, proteinele sunt producatoare de energie. Ele pot proveni din pui, muschiulet de porc si peste, leguminoase, linte si fasole si o cantitate moderata de grasimi polinesaturate si mononesaturate (avocado, seminte, nuci si anumite uleiuri ).

Consumul de lichide adecvate este, de asemenea, o buna sursa de energie (vezi si articolul despre Chocolate Slim, scris acum cateva zile). Apa este necesara pentru digestia, absorbtia si transportul de substante nutritive pentru energie. Deshidratarea poate provoca lipsa de energie. O persoana trebuie sa bea mediu 6-8 pahare de apa intr-o zi. Pe de alta parte, carbohidratii simpli ar trebui sa fie limitati.

Alimentele si energia de dimineata

Variind de la bomboane, bauturi cu zahar si sucuri, carbohidratii simpli sunt rapid defalcati si absorbiti de organism. Acestia ofera o explozie initiala de energie pentru 30-60 de minute, dar sunt digerati atat de repede incat pot duce la o criza de energie. De asemenea, alcoolul si cofeina ar trebui evitate. Alcoolul este un sedativ si poate reduce nivelul de energie, in timp ce cofeina ofera, de obicei, un aflux puternic de energie de maximum doua ore, urmat de o prabusire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *